Webdesign Copywriting Branding Social media Communicatie Vormgeving Marketing voor de hippische ondernemer

Website laten maken

Website laten maken voor jouw paard gerelateerde bedrijf? Doen! Je website is je online visitekaartje, naast social media dé plek om (potentiële) klanten te bereiken. Wil jij ook een goede indruk achterlaten, dan is het belangrijk dat je website up-to-date is en goed werkt. Een eerste indruk is er al binnen enkele seconden, daarom is de uitstraling van je website ook heel belangrijk. Ik ontwerp stijlvolle en moderne websites op maat. Eéntje waar je trots op kunt zijn.

Maak indruk op je klant met een stijlvol en passend webdesign!

Voor hippische professionals, ondernemers en bedrijven

Webdesign

Uren kun je jezelf verliezen in de wereld van het website bouwen. Je vindt het leuk óf je hebt er een hekel aan. Ondernemen in de paarden kost veel tijd. Je bent veel op pad en mogelijk heb je ook nog je eigen paarden die aandacht verdienen. Die website komt wel, denk je waarschijnlijk regelmatig. Want zeker als je er nog niet zoveel kennis van hebt, is dit echt een klusje waar je goed voor moet gaan zitten.

De eerste vragen die opkomen gaan al meteen over een stukje techniek, want waar ga je je website hosten en met welke editor ga je werken? Alleen hierin heb je al zoveel keuze. Vervolgens moet je nadenken over wat er allemaal op je website komt te staan en waar je dit gaat plaatsen, hoe je dit gaat vormgeven en hoe je ervoor zorgt dat alles een beetje duidelijk is voor de bezoeker van de website. Dan is het ook nog handig als je website gevonden wordt in Google en technisch ook helemaal in orde is.

Mocht je niet technisch zijn aangelegd of heb je geen zin en geen tijd om je in deze materie te verdiepen, dan zou ik absoluut aanraden om het maken van je website uit te besteden.

Waarom een goed webdesign een krachtig hulpmiddel is voor jou als professional binnen de hippische sector

Een sterk webdesign draagt bij aan een succesvolle onderneming om verschillende redenen:

1. Visuele uitstraling: Het webdesign is vaak het eerste wat potentiële klanten zien als ze je website bezoeken. Een aantrekkelijk en professioneel ontwerp laat direct een goede indruk achter en vergroot het vertrouwen van de bezoeker in je bedrijf.

2. Gebruiksvriendelijkheid: Een goed webdesign zorgt ervoor dat de website gebruiksvriendelijk is. Dit betekent dat de bezoeker gemakkelijk kan navigeren, de informatie kan vinden die hij zoekt en eventuele acties kan uitvoeren, zoals een aankoop doen of contact opnemen.

3. Branding: Een sterk webdesign draagt ook bij aan de branding van je bedrijf. Het gebruik van consistentie kleuren, lettertypen, afbeeldingen en andere grafische elementen geeft je merk herkenbaarheid en vergroot zo de naamsbekendheid.

4. Conversies: Een goed ontworpen website verhoogt de conversie, zoals het aantal verkopen of het aantal leads. Dit bereik je door de website gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk te maken en door bijvoorbeeld call-to-action knoppen op strategische plekken te zetten.

5. Online vindbaarheid: Je webdesign is van belang bij zoekmachineoptimalisatie (SEO) en de ranking van je website in de zoekresultaten van zoekmachines zoals Google. Niet alleen je teksten zijn hierbij van invloed, ook het gebruik van zoekmachinevriendelijke elementen zoals goede structuur, juiste codering en geoptimaliseerde afbeeldingen draagt bij een aan hogere ranking.

Kortom, een sterk webdesign is essentieel voor het succes van je onderneming. Het draagt bij aan de online vindbaarheid van je bedrijf, het vergroot het vertrouwen van (potentiële) klanten, het zet aan tot actie en het versterkt je merk.

 

Wat heb je nodig?

Wat je nodig hebt is afhankelijk van je situatie. Wat heb je al en waar ben je niet tevreden mee? Heb je nog niks, dan is het makkelijk en beginnen we met een schone lei. Ik kan een compleet nieuwe website voor je opzetten en help je bij het aanvragen van je hosting en domeinnaam.

Heb je wel al een website, dan is de vraag wat wil je ermee? Eigenlijk heb ik dan een heleboel vragen, want wil je je hosting houden waar het nu zit of wil je gewoon lekker opnieuw beginnen (misschien wel goedkoper). Waar ben je wél en waar ben je níet tevreden mee? Zijn het alleen je teksten die een opfrisbeurt nodig hebben of ook de lay-out en structuur van je website? Doet je website wat hij moet doen of heb je geen idee? Meestal is het makkelijker om gewoon helemaal opnieuw te beginnen in plaats van ‘oude rommel’ op te knappen. Maar, soms kan er nog iets heel moois gemaakt worden van een vintage item. Het is maar net wat je basis is. 

Laten we samen kijken naar je wensen en huidige situatie. Ik maak een analyse en geef je een eerlijk advies.

Je hebt nog geen website

Dat is makkelijk! We beginnen met een schone lei.

✚   Ik help je met het aanvragen van je hosting en domeinnaam

✚   We kijken samen naar welke editor het meest geschikt is voor jou

✚   Wil je zelf aan de slag met de website of wil je het compleet uit handen geven?

✚   Samen bepalen we het doel van de website 

✚   Ik ga aan de slag met het functionele ontwerp en het design

Lees hieronder verder hoe ik te werk ga.

Je hebt wel al een website

Een website is nooit klaar en je kunt eindeloos blijven knutselen. 

Het is tijd voor verandering als je het gevoel hebt dat:

✚   De website niet (meer) past bij je bedrijf

✚   De informatie die erop staat niet volledig of up-to-date is

✚   De website niet doet wat hij moet doen

✚   De website niet meer werkt of qua updates erg achterloopt 

Afhankelijk van jouw situatie en wensen, bekijk ik wat de beste optie is om je website weer helemaal naar je zin te maken.

Paarden marketing website hippische ondernemer
Content vormgeving webdesign tekstschrijver hippische ondernemer

Ik help jou met...

Bij het ontwerpen van je website gaat het niet alleen om het uiterlijk van de website, maar ook om de functionaliteit ervan. Een goede website heeft een aantrekkelijk ontwerp, maar is ook makkelijk in het navigeren en is gebruikersvriendelijk. Ik maak een website die past bij jouw bedrijf én bij je doelgroep.


Kennismakingsgesprek

Tijdens het kennismakingsgesprek of tijdens onze eerste brainstormsessie hebben we het over de mogelijkheden wat betreft hosting en verschillende website editors om je website in te bouwen. Op basis van jouw behoeften kiezen we de aanpak die het beste bij jou past.


Branding

Heb jij nog geen huisstijl, dan gaan we eerst aan de slag met het branding traject. Heb je wel al een huisstijl, dan maak ik een Brand Board zodat ik een richtlijn heb voor het ontwerp van de website.

Ik heb ook geschikt beeldmateriaal nodig. Wellicht heb je al foto’s die passen bij jouw branding. Zo niet dan kan ik gebruik maken van foto’s uit een beeldbank of je kunt ervoor kiezen om professionele foto’s te laten maken.


Opbouw van de pagina’s

Ik maak eerst een overzicht van de informatie die op jouw website moet komen te staan en de bijbehorende pagina’s.  Dit doe ik op basis van de teksten die jij me aanlevert of die ik voor je schrijf.


Design

Bij het ontwerpen van de pagina’s houd ik rekening met de lay-out, het kleurenpalet, lettertypen, afbeeldingen en inhoud. Het is belangrijk dat de website er professioneel uitziet en het juiste gevoel uitdraagt.


Functioneel ontwerp

Naast de uiterlijke kenmerken van je website, kijk ik ook naar de navigatiestructuur en gebruiksvriendelijkheid van de website. Informatie moet tenslotte toegankelijk en makkelijk vindbaar zijn. Zowel op je website zelf, als in zoekmachines zoals Google. SEO is daarom ook een zeer belangrijk aspect. Tijdens het inrichten van de site en content houd ik hier uiteraard rekening mee.


Technische aspecten

Ik zorg ervoor dat alles draait en geïnstalleerd is. Van back-ups tot een cookie pop-up.


Trots op je website!

Het is belangrijk om te onthouden dat je website je online visitekaartje is. Een slecht ontworpen website die niet gebruiksvriendelijk is, motiveert potentiële klanten niet om contact op te nemen of andere acties uit te voeren. Ga voor een website waar je trots op bent en die jouw klanten enthousiast maakt om met jou te werken!

Extra opties toevoegen

Gebruik van Stockbeeld door mij geselecteerd en bewerkt

Illustraties door mij gemaakt

Teksten door mij geschreven

Opzetten blog pagina

Blogs door mij geschreven

Kennismakingsgesprek

  • Wat is de huidige situatie van je onderneming?

  • Wat heb je al aan communicatie gedaan? Is er al een website, social media, andere zaken?

  • Waar ben je blij mee en wat mag er anders op het gebied van communicatie?

  • Wat wil je bereiken met je communicatie, wat zijn je doelen?

  • Waar heb je zelf kennis van?

  • Wat wil je zelf doen en wat wil je uitbesteden, nu en in de toekomst?

  • Wat wil je uitstralen, waar sta je voor en wie wil je bereiken?

  • Heb je al geschikt beeldmateriaal of wat zijn hierin je wensen?